Saturday, February 14, 2015

seret?

#Repost ・・・
Jangan tarik abah ke neraka.
.
Seret dia, seret!
Sebab anak dia tak tutup
auratlah abah diseret!
Sebab anak dia tak jaga
pergaulanlah abah diseret!
Sebab anak dia sudah hilang rasa malulah abah diseret!
Kita perempuan
memang suka seret orang ke neraka, ya?
Ya Allah, ampuni kami.
Tolong...
jangan nak senang sangat bertepuk-tampar dengan lelaki ajnabi.. Ya Allah..
.
Andai satu hari aku diuji dengan
perkara yang di atas,
aku mohon, jangan tinggalkan aku.
Kalau waktu itu, hati aku dah keras sangat mahu terima teguran kalian,
aku mohon, tetaplah bimbing aku. Jangan biarkan aku.
.
Kalau saat-saat akhir aku,
Aku masih tak berubah,
aku mohon, ingatkan aku dengan azab pedih Allah.
Ingatkan aku yang aku pernah
Tegur orang perkara ini dulu.
Ingatkan aku neraka Allah panas.
Ingatkan aku wanita-wanita banyak di neraka.
Ingatkan aku.
Ingatkan aku atas setiap lisan yang berbicara.
.
Ingatkan aku, atas segenap
tulisan aku yang kalian baca.
Kalau Allah mahu tarik hidayah, sekejap saja.
Kalau Allah maahu beri hidayah pun, sekejap saja.
Maafkan aku atas pahit bicara
yang hakikatnya aku cakap pada diri aku.
Sekarang ini, bila tulis macam ni,
aku tambah bimbang juga.
'Matinya hati, adalah saat kau pergunakan agama demi kepentingan diri kau.'
Doakan aku yang hina.
.


I stalked my friend's ig and found this meaningful reminder. Allahu Rabbi,

No comments:

Post a Comment