Wednesday, April 29, 2015

maaf

i felt so stupid.
marah orang yang cukup baik dengan kita.
just because.
just because aku rasa permintaan die terlalu mengada ngada.
tapi sesal datang tanpa diduga
sebab tahu hati dia lembut
dan tak patut dapat layanan macam tu pun

bukan aku tak menghargai kehadiran dia
tapi banyak tapi
lepas satu dan satu hal
mungkin mudah melupakan itu, aku
yang susah itu, mungkin dia
dan mungkin sebaliknya

tapi jenisnya diri aku
bila dah maaf
aku lupa semuanya
dan tak semua orang sama dengan aku
cuba untuk faham
tapi situasi ini hampir sebulan
dan aku rasa
sampai bila
maaf dan lupa mungkin mudah bg aku, hanya aku, bukan dia

dan aku kata aku sabar
tapi bila dah lama
dan aku rasa sabar tu sampai kemuncak sabar
tapi aku tahu
lepas tu kena sabar juga

dan aku tahu salah dan puncanya itu aku
dan aku cuba untuk membetulkan semua
tapi hampir semua usaha itu juga nampaknya salah
dan bolehkan kalau dia
tunjukkan dan ajarkan aku cara yang dia selesa
supaya aku dapat buat apa yang dia suka
sebaiknya
dan jangan katakan pada aku
kekurangan layanan dan sikapku 
tanpa tunjukkan pada aku bagaimana yang sesuai dengan dia
sebab aku tak pandai baca minda orang
dan aku tak suka nak main tarik tali
kalau itu, katakan itu
agar biar jelas fahamnya

maaf
aku sedar
bila dah marah tu punya dalam hati
apa yang manis pun dah tak rasa manis lagi

tapi mana jauhnya boleh pergi dengan amarah dan ego?


kakakkeliru

No comments:

Post a Comment